Rabu, 12 September 2012

Misteri tingkat 59...

AWASS!! Tolong jangan baca entri ini jika korang lemah semangat.. aku tidak sesekali bertanggungjawab atas segala apa yang berlaku pada korang selepas membaca entri ini... Harap maklum... Zaaaassss.....


Kisah bermula....

Pada hari tersebut (hari Khamis malam Jum’at) beliau ada membuat OT dan terpaksa pulang agak lewat kira-kira jam 11 malam sendirian. Sampai di depan lif, dia pun tekan tombol untuk turun. Kemudian,pintu lift terbuka tanpa ada siapa2 didalamnya. Dia masuk dan tekan tombol “G” untuk ke Ground floor.

Tetapi entah mengapa, lift yang dia naiki itu terus naik ke atas, tidak turun ke bawah. Ketika sampai di tingkat 59, lift tersebut berhenti. Dan pintu lif terbuka… kemudian masuklah seorang perempuan yang cantik dan menawan sekali sambil tersenyum manis. Dia tak pernah melihat perempuan itu sepanjang bertugas di KLCC. Perempuan tadi pun masuk dan berdiri di belakangnya.

Dia tertanya-tanya di dalam hatinya… “Siapa perempuan itu, dan kenapa sudah lewat malam belum pulang ke rumah?” Mau disapa terasa malu pula, jadi masing-masing saling diamlah. Dalam suasana hening sepi itu, lift tersebut terus meluncur turun dari satu tingkat ke satu tingkat.

Tiba di tingkat 13, lampu lift terpadam dan lift terhenti. Dia mencium bau yang teramat busuk, yang mengganggu rongga hidungnya. Bulu romanya tiba-tiba berdiri. Dalam keadaan yang begitu cemas dan seram, dia cuba menenangkan perasaannya dengan membaca apa sahaja ayat-ayat suci yang terlintas diingatannya sambil memberanikan diri untuk menoleh ke belakang setelah lampu lift menyala………

Kelihatan wajah perempuan itu telah berubah menjadi pucat dan riak mukanya juga kelihatan amat mencurigakan ….

Dia cuba menjerit untuk meminta pertolongan, tetapi lidahnya terasa kelu dan kakinya juga menjadi kaku untuk membuka langkah.

Tiba-tiba, perempuan misteri itu mula membuka mulut dan berkata ……..

“Maaf ya… saya terkentut tadi… abang jangan marah ya ?”


[Sumber :www.kedah2u.com]
posted from Bloggeroid

10 ulasan :

BeLLa berkata...

hahahhahahaha lawak habis involuntary movement tu hahha

nasir hamzah berkata...

Bella.. ha kan dah kata kalau lemah semangat jangan cuba2 baca.. hahahahhhh

caliph shuriken berkata...

pnah baca citer ni lama dulu, hikk...

yana halim berkata...

cetttt.....ingat tadi serius punya citer.. :p

Tinta Lana berkata...

Assalammualaikum nasir.

Tu dia..sekali terkentot. Hahahaha, bau kompem menyengat2 ni,hahahaha

nasir hamzah berkata...

Chalip.. haha ye memang dah lama citer ni..

nasir hamzah berkata...

Yana halim: amacam nasib tak lemah semangat kan..eheheh

nasir hamzah berkata...

Lana: waalaikumsalam... jangan2 pempuan tu makan telur banyak sangat kot lana.. haha fengsan... wooo...

Pelangi Petang berkata...

ha2..entri yang syahdu..saspen je..

KY berkata...

hhhiiiissss...tak sopan langsung perempuan ni eeemmmmm....

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..