Khamis, 6 Disember 2012

Gambar Awan Dan Pelangi Luar Biasa Di Gunung Everest

SUBAHANALLAH.. cantiknya....



Seorang ahli astronomi, Oleg Bartunov, 51, berjaya merakamkan imej pelangi luar biasa di Gunung Everest ketika dia menyertai ekspedisi ke Himalaya di Nepal di sini, lapor sebuah akhbar semalam.

Imej tersebut dirakamkan oleh Burtunov yang merupakan anggotaInstitut Astronomi Sternberg di Moscow, Rusia dengan menggunakan sebuah kamera biasa.

Fenomena yang pelik tersebut berlaku disebabkan oleh pantulan cahaya kristal ais yang kecil di dalam awan. Orang tempatan juga dilaporkan jarang menemui pelangi luar biasa itu.

“Saya hanya merakamkan beberapa gambar disebabkan ingin melihat dengan mata saya sendiri terhadap kejadian pelangi awan yang luar biasa itu,” kata Bartunov yang turut menyaksikan keajaiban itu bersama beberapa wanita Britain lain. – Agensi (Kosmo)

8 ulasan :

cydayf berkata...

Subahannalah...

boni kacak berkata...

indahnya ciptaan Allah... Maha Sempurna

Unknown berkata...

cantik..ingatkan yg putih tu salji tp rupa2nya awam. pembiasaan cahaya d awam yg super sejuk...

Unknown berkata...

subhanallah... itulah keagungan Allah... tapi makin nak akhir zaman ni makin macam2 perkara pelik yg berlaku kan nasir ==

nasir hamzah berkata...

memang cntik miko.

nasir hamzah berkata...

ye boni. ciptaan Allah itu memang tiada tandingannya.

nasir hamzah berkata...

thanks syida.

Mia Liana berkata...

Wahhh cantiknya.... Kuasa Allah..

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..