Ahad, 19 Februari 2012

garmin nuvi 1250

pada hari yg cukup indah ini aku ingin mencoretkan tentang gps garmin nuvi  yg telah 5bulan aku bersamanya...


alhamdulillah dgn rezeki yg di berikan oleh NYA,aku akhirnya dpt memiliki sebuah peranti gps garmin nuvi ini untuk merialisasikan impian aku mengembara seluruh pelusuk negeri di tanah air yg tercinta ini...cewah..







inilah dia garmin nuvi 1250 yg menjadi teman aku bila aku bermusafir ke tempat org..dgn adanya gps ini sangat memudahkan aku untuk menuju ke sesuatu destinasi yg belum pernah aku sampai..

 kisah aku sesat di penang telah memberi impak besar supaya aku membeli gps ini..dan belajar dgn begitu mendalam cara menggunakannya..(kena kursus dulu nak guna gps ni bro..huhu..)

 aku rasa sangat berbaloi dgn duit yg aku keluarkan untuk membeli gps ni..skg tiada lagi masalah jika aku bermusafir..

baru2 ni aku ke shah alam dgn anak sedara aku kerana ada urusan yg perlu diselesaikan (insyaAllah aku akan update cerita di shah alam nanti) bayangkan lah aku memang tak pernah sampai disana...tak tahu jalan langsung.....

 alhamdulillah segalanya berjalan dgn lancar dan urusan disana dapat di satlekan.. siap kami dapat pergi ronda2 satu shah alam...heheee...

pada sesiapa di luar sana yg susah nak ingat jalan dan selalu sesat bila bermusafir tu aku sarankan lah sgt beli lah gps untuk kemudahan diri sendiri juga...kan? 

 tapi ada juga yg mempertikaikan bila aku guna gps ni...ada yg kata 'dalam malaysia ni tak payah guna gps,papan tanda banyak'ada plak yg cakap 'kalau pergi KL boleh lah guna gps,tp setakat belah utara ke timur ke tak payah ler,bukan susah pun cari jalan' huhuuu...

hang pi tgok,last2 org yg duk cakap teror sgt senang cari jalan tu baru2 ni ceq dengar sesat jalan...haaa...kan dah...jgn duk cakap besaq naaa....heheee...

apapun terpulang lah pada diri masing2...banyak kemudahan dah ada,jadi tepuk dada tanya lah hati samada nak guna ke atau tidak...kan? gunalah sebaik mgkin...

oklah last kalo hang guna gps pun sesat,jgn marahkan gps tu tp belajar cara menggunakan nya...insyaAllah... tp ingat...jgn lah terlalu percayakan gps ni...cukuplah sekadarnya...almaklum lah yg buat gps tu manusia yer...heheeee bye..


( entry ini telah dipublish kan semula)











Tiada ulasan :

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..