Khamis, 12 Julai 2012

Menarik!! Gambar Jambatan Khas Untuk Haiwan Melintas Di Lebuhraya

As Salam buat rakan2 blogger ku sekalian.. 


Pada kali ini NH nak konsikan korang gambar2 jambatan yang dibina di lebuhraya luar Negara bagi memberi laluan khas kepada haiwan2 liar untuk menyeberangi jalan... Korang pasti ingat pada entri NH yang bertajuk.. 

Betul Ke Ada Jambatan Untuk Orang Bunian Di PD?


Yer disebabkan ramai yang mengatakan sebenarnya Jambatan Itu dibina  untuk memberi laluan kepada haiwan melintas, maka dengan itu NH cuba mencari jawapan yang sahih.. cehh.. Akhirnya NH jumpa juga.. memang betullah bagai dikata.. walaupun ianya tidak dapat dipastikan kesahihannya.. mungkin juga ada benarnya.. pehh.. bermadahlah pulak..eheheh..

Jadi apa kata kita lihat dulu gambar2 di bawah ini yer..









Ok, Amacam? sebelum ni NH tak pernah terfikir yang jambatan ini ada.. Tempat laluan binatang melintas pulak tu.. rupanya2 memang ader.. Tapi kat luar negaralah.. kat Malaysia ada? Aha mungkin memang betullah jambatan kat PD tu dibina untuk haiwan melintas.. mungkin yang di gembar gemburkan bahawa jambatan tu tempat orang bunian melintas tu cuma tanggapan yang salah lah kot.. kot.. eheheh.. ini cuma pandangan NH jer.. tak tahu pulak pandangan korang macam mana?

25 ulasan :

paripariputih berkata...

Lebih baik buatkan jambatan untuk hewan, sekurang-kurangnya dia pandai gak nak guna kan?? Tapi kat Malaysia ni org dah sediakan jambatan.. tak nak guna lak buat perhiasan... derang lebih rela mati katak dri guna jambatan fakta atau auta?? ha ha ha rasa2nya ni adalah fakta... :)

NAL berkata...

wah, bagusnya.. Brisbane? bukan tmpat abg Eqbal Zack belaja ke? :)

KY berkata...

mungkinlahkan?...siap dengan rumput2 lagi...taklah membahayakan orang yg lalu lalang, tapi ada gak haiwan yg nak bergurau, melintas depan kereta lalu hahaaa

leakedknowledge berkata...

wow cantek gilerr struktur jambatan + elemen alam..terbaik pic nie :P

Boni JLL3 berkata...

ada jugak logiknya untuk haiwan melintas tu..

deno berkata...

wow memang unik dan menarik!!!! :)

Zamani berkata...

uit,menarik jambatan dia.

Muttallif berkata...

Aiseh...dalam pengalaman taliff menjadi jurutera, baru tahu yang manusia ada membina jambatan untuk haiwan melintas....Akal manusia...mmg tiada tandingannya!

Menghubungkan alam dengan pemikiran....NICE!

Tinta Lana berkata...

Salam.

Amboi..kemain nasir bermadah pusing2 kat atas tu,hahahah.

Aaa..yang ini baru nampai sikit logiknya.

nasir hamzah berkata...

peh statment ppp.. ehehe memang btl tu ppp, haiwan pun pndai guna jejantas ek..

nasir hamzah berkata...

aha,cam pernah dgr nama tu Nal.. tapi dimana yahh..

nasir hamzah berkata...

cntikkan? saujana mata memandang.. biasanya haiwan yg selalu melintas tu yg kaki 4 tu. menonong jek lintas..huhu sabojelah..

nasir hamzah berkata...

btl tu komik. memang cantik btul. jambatan yg dibina ni betul2 membuatkan Nasir nak gak cube melintas disitu..eheh

nasir hamzah berkata...

yup boni..

nasir hamzah berkata...

tq deno.

nasir hamzah berkata...

tq zamani.

nasir hamzah berkata...

yeke tallif. jadi fist time lah ni. hehe samalah dgn Nh.tak tfikir langsung..

thanks tallif.

nasir hamzah berkata...

haha lana je yg nampak madah pusing keliling tu.. huhu

thanks lana.

Pelangi Petang berkata...

logik juga jambatan untuk binatang melintas..jangan ingat manusia je nak melintas, tapi binatang juga perlukan situasi yang sama..he2 Baguslah NH cuba mencari bukti kenapa wujudnya jambatan yang sebegitu ditengah2 lebuhraya.....

nasir hamzah berkata...

ye kak pelangi, semua ni dibuat bg keselamatan manusia dan juga haiwan itu sendiri..

thanks kak pelangi.

blog-tips-kurus berkata...

entiti itu tak perlukannya kan... :)

paripariputih berkata...

As salam Nassir ppp bru dpt menyinggah sini... Tunggu le n3 bru ppp ada satu gambar khas ppp snap tuk nassir ha3 ok papai

nasir hamzah berkata...

Maksudnya? tak paham ler..ehehehh

nasir hamzah berkata...

Salam PPP, yeker nie.. aduh udah ngak sabar mahu melihatnya apakah gambar itu yahh.. takper2 nasir tunggu penuh sabar... thanks ppp...

Tanpa Nama berkata...

Kt singapore pun ade. taktau da siap lom. Kat BKE (Bukit Timah Expressway)

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..