Khamis, 26 Julai 2012

Greetings From CAMBODIA... Membuatkan NH Terharu...

Assalamualaikum...


Tadi petang semasa NH hendak pergi sambung kerja, mata NH tertumpu pada peti pos yang tergantung di tiang luar rumah NH.. seperti biasa peti pos tu memang penuh dengan surat.. yelahh takkan penuh dengan coklat pulak ekk? adehh bulan2 puasa ni tengok surat pun nampak coklat.. kehh kehh.. Saabor jelahh..


NH semak satu persatu surat2 tersebut.. Tiba-tiba jantung NH Dupp Dapp Dupp Dapp.. Bila terpandang satu Poskad bergambar ... Dahh nama poskad mestilahh bergambar kann.. Adoii.. Tapi milik siapakah Poskad ini? NH perhatikan betul2 nama penerima Poskad dari kemboja tuhh.. Terang dan nyata sekali nama  penerima itu adalah nama Nasir Hamzah.. Wahh tetiba Badan NH yang lemah dan tak begitu bertenaga ni terus bersemangat.. wajah NH yang suram ketika itu terus berseri2 seperti raja sehari.. Eceehhh..


Poskad yang NH terima dari PPP... Gambar salah satu tempat menarik di Cambodia...


Rupanya2nya pengirim Poskad dari combodia ituh adalah dari seorang blogger Otai kita tak lain dan tak bukan beliau adalah Ratu Pari Pari Putih A.K.A Kak Zai... huhh.. kerana terlalu gumbira, NH terus bawa kesemua surat2 tersebut ke tempat kerja NH.. masa dalam perjalanan tuh NH asyik tersenyum penuh makna..hehehe.. sampai ditempat kerja bos NH pun terkejut bila melihat surat2 yang NH bawa tuhh.. (dalam hati awatlah aku bawak surat2 ni semua) Adooiiii...  NH hanya tersenyum kambing bila bos buat muka pelik.. saborr jelahhh...

Di kesempatan ini NH nak ucapkan terima kasih pada PPP diatas ingatan dan penghargaan beliau pada NH, Sehingga ketika beliau pergi bercuti di Cambodia pun masih lagi ingatkan NH, bukan NH saja tapi kepada sahabat2 blogger yang lain juga..Ianya membuatkan NH rasa sangat terharu... Susah kita nak jumpa sahabat blogger macam PPP, yang sering menghargai sahabat blogernya.. Nama NH dan sahabat lain seringkali berada di entri2 beliau.. Tabik springgg lah kat PPP, NH sendiri pun tak terikut dengan cara PPP... Ader jer idea yang beliau perolehi.. NH tak tahu camana membalasnya... ALLAH sajalah yang membalas jasa baik PPP.. 


InsyaALLAH NH akan simpan Poskad ini untuk kenang- kenangan dari PPP, dan ini adalah satu2nya pemberian dari sahabat blogger NH.. Fist time maa.. hang aderr?? hehehh.. sekali lagi terima kasih pada PPP... Semoga PPP sukses selalu dalam dunia blogging... Amin..

21 ulasan :

NAL berkata...

wah, lawa poskad tu..
maaf sebab lama tak jenguk sini..
Selamat berpuasa.

Muttallif berkata...

wow! Dapat Poskad dari Cambodia! Tahniah NH! PPP memang seorang yang agak peramah. sebab itulah ramai yang tersangkut dekat blog dia...Ko hader?

Unknown berkata...

well well it's the tought that counts. ha ha ko hader?? Sama2 nasir... alhamdulillah nampaknya sume postcard2 yg ppp kirim ke kengkawan blogger almost sume dah terima (maaf ye PPP tak dapek nak beli yg len2 ha ha ha budget aku ciput jer masa gi tu, and for those yg kawen PPP x bagi, sbb kang nanti ada lak yg perang dunia ke 3 keh3, tu le sebab aku bagi yg bujang2/anak2 dara's aje...) anyway nasir glad you like it... insyallah semoga persahabatan ni akan berkekalan hingga ke hujung nyawa... :) amin...

Unknown berkata...

Nasir check check it outtttt you were tagged here http://paripariputih.blogspot.com/2012/07/its-tought-that-counts.html

Unknown berkata...

wah... so sweet tu.. dapat poskad dari cik PPP..hehe

Tinta Lana berkata...

Salam.

Muka tak berseri, terus jadik mcm raja sehari. Fuhhh..leh bikin pengsan ayat ni,hahahaha

Setuju dengan nasir..kak zai selalu letak nama rakan2 bloggernya di entry2 dia.. naik malu..segan pun ada dgn kak zai..huhuhu..

InsyaALLAH..mudah2an nasir ngan kak zai..dan kita semua, sama2 berjaya dalam dunia blog ni.. ^_^

Simpan elok2 nasir..kenangan seumur hidup tu :)

miss yatie berkata...

wahhh...bestnya, KY nak jugaklah haaa

nasir hamzah berkata...

Takpe PPP, mahal tu tak penting, yang penting itu adalah ingatan dari ppp utk semua sahabat.. nasir sangat2 menghargainya...

terima kasih tak terhingga pada Ratu Pari2 putih :)

nasir hamzah berkata...

NH hader.. hehe

nasir hamzah berkata...

Takpe Nal nh faham.. Nh pun sekarang dah jarang pi blog kawan2 disebabkan kesibukan yang melanda.. cewahh..

Thanks NAL atas kunjungannya...

nasir hamzah berkata...

Urmm Rezeki NH dibulan puasa Boni.. ehehehh

nasir hamzah berkata...

Salam Lana.. hehe yelah lana memang kena simpan sebab inilah satu2nya kenangan dalam dunia blog ni..

InsyaAllah Lana moga kita semua maju jaya dalam dunia blogging..

nasir hamzah berkata...

Lah Ky pun Nak jugak.. hehe takpe tunggu PPP pegi Dubai lak..hehehe

caliph shuriken berkata...

terbaik laa bro, dpt poskad drp kak peri2 aka kak lara croft, hikk...

Unknown berkata...

asalam NH subahanallah satu penghargaan yang sangat luar biasa. tahniah, hargailah org2 yang macam tu, semoga ukuhuwa terjalin, marilah meramaikan saudara, semoga suatu masa kita mendapat doa dari teman2 blogger.

Unknown berkata...

untung la pksuuuuuuuuu... hihiiiiii...

Unknown berkata...

untung la poksuuuu......... hihihiiiiii... poksu, nk tanye, camne nk wat komen cam poksu nie? mksudnye bkan pop up punye..

lynmunir berkata...

Orang berbudi kita berbahasa
orang memberi kita merasa.

Tanpa Nama berkata...

best laaa... teringin jgk.. tpi saya dlm dunia blogging pon mcm lip lap lip lap je.. hehe... :)

Apai berkata...

moga Che Nasir sukses sokmo !

Tanpa Nama berkata...

wah dapat poskad tu, dulu zmn sekolah suka gak kumpul poskad negeri2 kt msia..
:)
salam ramadhan kanda :)

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..