Selasa, 27 November 2012

Misteri Bukit Berhantu Yang Menyeramkan

Artikel kali ini NH akan kongsikan pada korang tentang sebuah Bukit misteri yang masih terus menjadi misteri sehingga kini...

Bertempat di Centralia di negara Columbia, terdapat sebuah kota yang dikatakan berhantu, seramai 5000 orang yang menghuni kota itu pada tahun 1960 dan kini hanya beberapa penghuni saja yang berani menetap disitu akibat dari kebakaran hutan dan dikatakan kebakaran itu akan berterusan sehingga 250 tahun mendatang.. hui.. macam mana agaknya boleh jadi macam tu eh? misteri bukan? Wallahualam...

Menurut sumber lagi kota itu dahulunya adalah sebuah kota persinggahan yang makmur dan menarik.. terdapat sebuah kilang bioskop, 3 buah sekolah, sebuah restoran, pejabat pos dan 7 buah gereja... Tapi kini kota itu telah berubah menjadi kota berhantu... Maklum sajalah bila sesebuah tempat itu telah ditinggal lama pasti mahluk halus datang menghuni.. huh macam manalah agaknya kalau NH berada disana sekarang ni... entahkan tidak balik ke malaysia gamaknya... haha tetiba jek..

Ok jom kita layan gambar suasana seram di kota berhantu ini...











NH teringat movie seram yang sempat NH tonton bertajuk the silent hill.. sangat menyeramkan... dan ianya antara movie yang sangat NH minati...

Sumber; melayukini.net

8 ulasan :

bukankosong berkata...

gila cuakkk

THE LEKAT LEKIT STORY berkata...

ok la tu bg 1 daerah utk hantu tggal.. baru dia x share tmpt tggl dgn manusia kan..

boni kacak berkata...

kabus banyak tu memang menandakan kehadiran makhluk2 halus ni..

the malay male berkata...

seram

Tanpa Nama berkata...

macam tempat berperang je cer tengok gambar nombor 2

amy azuha berkata...

leh buat cerita zombie nie haha

Tanpa Nama berkata...

serammeh

MAT INDERA berkata...

Kita hanya bercerita mengenai pengguna lebuhraya yg diganggu dan menyeramkan. itu hanyalah pengalaman pengguna lebuhraya sahaja pun sudah menyeramkan.

Kita lupa utk bicara mengenai bagaimana agaknya semasa pembinaan lebuhraya tersebut. Apa pengalaman mereka yg berkerja membuat clearance tapak lebuhraya.. seterusnya mereka yg bekerja membina lebuhraya pada tapak yg baru diteroka.

Ketika waktu petang pekerja2 balik ke kediaman masing2. Jika jauh dpd pekan mereka terpaksa membina penempatan sementara disekitar tapak lebuhraya tersebut.

Selain itu kita terlupa bagaimana jentera2 pembinaan itu diletak dikawasan pembinaan dan pada waktu malamnya ianya perlu dijaga oleh pengawal keselamatan dpd dicuri orang.

Ketika baru diteroka sudah tentu hantu2 masih fresh lagi dan sgt terganggu mereka itu oleh kerja pembinaan itu.

Rasanya pengalaman mereka yg terlibat dlm pembinaan lebuhraya lebih hebat dpd pengguna mcm kita yg melalui selepas ianya siap.

Mungkin selepas ini ada pihak yang sudi menemuduga mereka itu utk menyungkil pengalaman seram yg logiknya lebih seram dpd pengguna lebuhraya.

Wallahualam.

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..