Khamis, 28 Jun 2012

Siapakah Gerangan Makcik Misteri Di Perhentian Itu?

Assalamualaikum...


Pada kali ni NH nak kongsikan pada korang tentang pengalaman aneh dan misteri yang dilalui oleh keluarga abang NH, sewaktu mereka bercuti di Genting Highland pada musim cuti sekolah yang lepas.. Pada mulanya cerita ini dirahsiakan oleh mereka sekeluarga.. Dah dua hari balik dari bercuti baru dia buka mulut nak cerita pada NH, itupun setelah diberi syarat supaya NH datang sendiri ke rumahnya untuk mengetahui cerita selanjutnya.. huh..


Maka dengan semangat yang jitu, NH menghidupkan enjin kereta dan memecut terus kerumahnya yang tak berapa nak jauh dari rumah NH. eh!! bukan, rumah Mak NH okeh.. eheh.. turut bersama kesana ialah Mak NH sendiri.. Setibanya kami dirumahnya waktu tu pun dah pukul 11 malam..  hidangan telah pun disediakan.. Peh masa tu NH rasa dah macam wartawan lah pulak.. disambut bagai.. ahah.. perasan sudah!! 


Ok untuk pengetahuan korang cerita yang akan korang baca ini dilalui oleh Kakak ipar NH yang bernama rahimah, jadi tanpa membuang masa, mari kita sama-sama baca pengalaman aneh dan penuh misteri yang dilalui oleh beliau..


sekadar gambar hiasan

Tepat  jam 12 tengahari abang NH check out dari Fist World Hotel, dan mereka terus sahaja turun dari genting higland, setelah mengharungi perjalanan hampir satu jam setengah maka dorang memutuskan berhenti rehat untuk menunaikan solat dan makan di satu perhentian R&R.. Sesampai mereka di perhentian tersebut Kak imah dan anaknya Wani turun dan terus menuju ke tandas.. semasa ditandas Wani yang sedang menunggu Ibunya tiba-tiba disapa oleh seorang makcik yang tak dikenali.. jika dilihat pada raut wajah makcik tu kelihatan umurnya dalam lingkungan 60 an.. 


Makcik tu menyuruh Wani memegang begnya,kerana dia nak masuk ke tandas.. dia kata beg tu berisi Al quran dan telekung.. wani yang ketika itu dalam keadaan terpinga-pinga hanya menganggukkan kepala tanda setuju.. seketika kemudian kak imah pula keluar dan terpandang wani sedang memegang sebuah beg dan dia bertanya pada wani, siapa punya beg yang dipegangnya itu.. setelah wani memberitahu pada kak imah, mereka berdua sepakat menunggu makcik tersebut..


10 minit berlalu makcik tu masih tak muncul,  kak imah dan wani masih sabar menunggu..tidak lama kemudian, Tiba-tiba kak imah yang sedang duduk disamping wani terkejut apabila bahunya dipaut oleh seseorang.. 


'' Maafkan makcik ye dik.. menyusahkan adik je tunggu lama, tadi makcik mintak tolong anak adik pegangkan beg makcik '' ujar makcik tu pada kak imah.. 


'' Oh ya takpe makcik, ni beg makcik.. '' kak imah menyerahkan beg berwarna hitam itu pada makcik tersebut..


''Anak ni dari mana?'' makcik itu bertanya...


''Saya dari johor, baru balik dari genting highland, bawa budak ni bercuti makcik'' jawab kak imah..


''Oh.. genting highland, tak jauh dari rumah makcik, makcik duk bentong, dekat sangat nak ke genting tu'' ujar makcik itu..


kak imah dan wani terus jalan beriringan dengan makcik itu sambil berbual-bual menuju ke arah deretan gerai makan, kak imah seperti terlupa yang dia sebenarnya nak ke surau.. mungkin sikap ramah yang ditunjukkan oleh makcik tersebut membuatkan kak imah rasa cepat mesra bila berbual dengannya..


''Erm, dik terima kasih yer, makcik beransur dulu, tu suami makcik ajak makan'' kelihatan di gerai makan, seorang pakcik sedang melambai-lambaikan tangan kearah mereka..


''Oh, ok2 makcik, sama-sama kasih'' jawab kak imah sambil menghulurkan salam pada makcik tersebut dan mereka berpisah membawa haluan masing-masing..


Kak imah terus berjalan di depan gerai-gerai disitu sebelum dia tersedar yang dia sebenarnya nak ke surau untuk solat.. Tapi dia seperti terlupa pula masa tu..


''Astagfirullah, kita kan nak kesurau tadi?''kak imah memberitahu pada wani.. 


Wani terus memandang kak imah dengan muka sedikit pelik dan dia mengiakan sahaja.. mereka pun terus berpatah balik dan melalui jalan yang dilaluinya tadi.. masa tiba di depan gerai makan tu kak imah sempat menjeling dan terlihat makcik tadi, sedang membawa makanan menuju ke meja untuk menjamu selera dengan suaminya.. 


Kak imah hanya tersenyum dan terus menuju ke surau yang tidak jauh dari situ.. fikirannya melayang memikirkan tentang perbualannya dengan makcik tersebut sehingga dia lupa yang dia sebenarnya nak solat, dan surau tu bukannya jauh dari tandas yang di perginya tadi.. sesekali kak imah menggelengkan kepalanya.. Wani pula memandang ibunya dengan wajah kehairanan..


Hah!! tekun gak korang baca cerita ni ek?? hehe apa yang peliknya cerita nikan? nampak cam biasa je.. dan apa yang  misterinya makcik tuh? Ok jangan panik.. semua ini akan terjawab pada part yang kedua nanti.. NH bukan apa, nanti takut korang bosan pulak baca entri NH Yang panjang berjela ni.. ehehh...


Jadi apa kejadian pelik yang berlaku pada kak imah dan wani semasa mereka disurau nanti ketika menunaikan solat? siapa pula gerangan makcik yang dikatakan penuh misteri itu? Adakah makcik yang berasal dari bentong pahang tu yang dimaksudkan dalam cerita ini? ya pastikan korang semua tidak ketinggalan membaca part kedua yang akan muncul tidak lama lagi. Layannnn...


Nantikannnn....


 Siapakah Gerangan Makcik Misteri Di Perhentian Itu PART II

13 ulasan :

leakedknowledge berkata...

lerr ada part2 upenyer..letih ak baca..hahaha. xsabaqq mnantikan part 2 :)

nasir hamzah berkata...

Sabaq na..ahaha

Nuraihan Kassim berkata...

heheehee.. punyer la tekun bacew n nk thu, adew part 2 lak.. hikhik.. rehan menantikan citew nie.. :D xsabo menunggu.. ema katew seram gilew.. i wait it :)

nasir hamzah berkata...

Ahahaha.. tungguu ye rehan part yang seterusnya.....

Rosmaini Abdul Razak berkata...

halaaaaa...ade part 2 plakkk! hahahhampehhh~

NAL berkata...

la ada part 2 lak..baru nak meremangkan bulu roma..

deno berkata...

cepat la... nak baca part 2 plk nieh... haish! hihi :)

Muttallif berkata...

Wowowo...NH dan mula buat cerita pendek...menanti part-2 !

KY berkata...

sebenarnya seram jugak baca, dah syok2 sambung pulak..i seee

Pelangi Petang berkata...

NH nak kasi saspen ya?

Boni JLL3 berkata...

hahahaaha.. tgh sedap2 baca boleh pulak bersambung..adoi.. sila sambung dengan cepat ye..hahaha

caliph shuriken berkata...

ok, nk baca part II plak, huh...

Tanpa Nama berkata...

Cerita pembohong rupenye

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..