Rabu, 6 Jun 2012

SUBAHANALLAH: Keindahan Bukit Pelangi Di Negara Turki

Assalamualaikum pada kawan-kawanku semua, semoga korang sentiasa dalam lindungan dari-NYA.. InsyaAllah... Kali ni Nh nak kongsikan satu tempat yang cukup menarik dan indah pada pandangan mata, apa tempat tu? ok.. tempat ini dinamakan Bukit Pelangi kerana bukit ini  bercorak seperti pelangi, bukit ini telah dijumpai di wilayah berbatu di Negara Turki.. 


Bukit pelangi ini telah menjadi pusat tarikan pelancong paling terkenal di Turki kerana keindahannya yang semulajadi.. Mana tahu korang ke Turki, jangan lupa kesini.. pasti dapat meninggalkan sebuah pengalaman yang berharga buat korang.. 




This amazing area is Rainbow Sherbet Hills in Rock Sites of Cappadocia, Turkey. The formations are formed from volcanic turf rock eroded into wild shapes. Residents have carved homes in these rocks and taken dwelling in them for thousands of years. There are even entire underground systems.
Sumber asal : AFT dan Melayukini

11 ulasan :

NAL berkata...

memang indah sekali..

Boni JLL3 berkata...

yelah!! sangat2 cantik pemandangan kat sini..

nasir hamzah berkata...

Kalau lah dapat gi sini kan best ek Nal ngan boni... mudah2han kan..

etuza berkata...

benar indah sekali. subahanallah.
nasir akhirnya, tak sanggup tengok seram2. apapun akan terjah blog nas pada entry2 yg menarik ya. tahniah nice kali ini.

zana berkata...

cantik sungguh ciptaanNya..

nasir hamzah berkata...

@Etuza, okey jangan lupa kasi terjah..hehe

nasir hamzah berkata...

@zana. yer zana sangat indah ciptaan ALLAH..

-bebelmakcik- berkata...

Subhanallah memang tak tipu cantik sangat... first time dapat tengok..

acik datang singgah dan follow dr group ben.. :)

nasir hamzah berkata...

thanks acik..

Pelangi Petang berkata...

indahnya!

putra warock berkata...

ponorogo berkunjung

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..