Selasa, 5 Jun 2012

Gambar HANTU PELESIT Terakam Disyiling Asrama Sebuah Sekolah

Gempar!! apabila seorang tukang kayu yang sedang membaiki syiling di sebuah asrama ternampak satu lembaga sedang berdiri di atas syiling tersebut, lalu dia merakam imej lembaga itu.. menurut tukang kayu itu lembaga yang berjaya dirakam itu berukuran dalam 15 sentimeter tinggi seperti sedang bergayut dan memerhatikannya.. Baru kali inilah Nh tengok gambar HANTU PELESIT ni, biasanya kalau nampak pun pelesit tu macam biasa jelah, tapi gambar ni lain dari yang lain... jom kita tengok dulu...




Bila Nh tengok betul-betul nampak macam anak patung lah pulak.. ermm.. wallahualam..


Setelah berjaya merakam gambar HANTU PELESIT ni tukang kayu tersebut menunjukkannya kepada seorang pengamal perubatan tradisional... baca petikan dibawah ini..


Pengamal perubatan itu bekata, pelesit di gunakan sebagai alat perantaraan dan boleh dijadikan orang suruhan serta sering digunakan oleh pengamal perubatan yang mengamalkan ilmu sihir..


Pelesit ini mempunyai keluarga sendiri, kadang-kadang ianya bertiga dan adakala ia hidup berlima..


"Pelesit juga mempunyai ibu bapa seperti kita. Mereka ini akan menjadi orang suruhan atau orang perantaraan bagi mana-mana pengamal ilmu sihir" katanya.


Menurutnya, ia juga boleh mengakibatkan seseorang hilang ingatan seperti terkena histeria.
"Secara umum, pelesit bukanlah satu mahkluk yang baik dan boleh dijadikan pendamping.
Makhluk seperti ini mampu menyesatkan akidah orang ramai" katanya..


sumber asal dari sinar harian.

5 ulasan :

Noh Kodiang berkata...

noh tgk macam antu plesit tu pakai rayban plak...kiut gitu...ngehehe

nasir hamzah berkata...

huhu, comel jer ek noh...

[PCL] berkata...

selalunya memang nampak samar2 ek NH....

nasir hamzah berkata...

tulah PCL, hantu tu segan2 nak bergambar..tu yang kabur jek..hehe

Tanpa Nama berkata...

Pelesit nie ade jantina ke?? Dan dia boleh jadi manusia ke? Die nie mmg tk de sifat yg baik ke?

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..