Rabu, 11 April 2012

Aceh Dilanda Gempa Lagi


ASSALAMMUALAIKUM

baru sekejap tadi aku dapat info dari anak saudara aku yg mengatakan ada gempa dekat Aceh.. dan anak saudara aku yg bernama Nuraihan yg sedang belajar di kolej dekat pulau pinang merasakan gegaran dari gempa tersebut, terkejut aku.. mari sama2 kita berdoa supaya tidak terjadi apa2 pada Penduduk di Aceh Dan di malaysia serta negara2 yg berdekatan dengannya.. terutama sekali yg tinggal di kawasan pantai..


Jabatan Meteorologi Malaysia mengeluarkan amaran kepada orang ramai menjauhi kawasan pantai di Kedah, Perlis, Langkawi, Pulau Pinang dan Perak yang berpotensi berlakunya tsunami.

JAKARTA, KOMPAS.com — Gempa yang mengguncang Aceh, Rabu (11/4/2012), berkekuatan 8,5 skala Richter  dan berpotensi tsunami. Demikian dilaporkan Badan Meteorologi, Klimatologi, dan Geofisika.
Berdasarkan data Badan Meteorologi, Klimatologi, dan Geofisika (BMKG), gempa mengguncang Aceh pada pukul 15.38 WIB. Adapun pusat gempa di perairan sebelah barat Aceh.
Sebelumnya, BMKG mencatat gempa berkekuatan 8,9 skala Richter (SR) kemudian merevisi menjadi 8,5 SR. Sementara itu United States Geological Survey (USGS) mencatat gempa tersebut dengan magnitud 8,7.
Sumber : regional.kompas.com

5 ulasan :

PCL berkata...

bertenang dan sentiasa berdoa semoga semuanya dlm lindungan Allah swt.

nasir hamzah berkata...

moga2 tidak terjadi seperti apa yg berlaku pada bencana yg lepas di aceh..

Khai_Sol berkata...

semoga Allah melindungi kita semua=')

Fadzmie berkata...

Sama-sama kita berdoa untuk saudara kita di sana. Amin.

nasir hamzah berkata...

alhamdulillah amaran tsunami telahpun ditarik balik.

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..