Rabu, 4 April 2012

PELIK BAWANG BESAR BERWARNA PUTIH


Salam buat rakan2 blogger sekalian.. harap2 korang sukses sentiasa..

Entry kali ni NH nak kongsikan pada korang tentang ''BAWANG BESAR YG BERWARNA PUTIH'' ingat ya, bukan NH nak buka kelas memasak..huhu.. cuma nak korang lihat sendiri bawang istimewa dan pelik ni, tak pernah NH jumpa lagi sebelum ni bawang besar warna putih, biasanyakan warna merah( bawang india) kalau bawang yg kuning sikit tu bawang holand kan.. tapi bawang besar ni NH tak tahu pula datang dari negara mana? korang pernah jumpa? puas juga NH cari info tentang bawang istimewa ni tapi takda.. 


Ni dia bawang besar yg NH cakap istimewa tu, korang lihat betul2 ok.

Bawang besar ni NH potong untuk memastikan isinya berwarna putih..

Dah lihat? jadi macam mana sekarang, pernah tak korang jumpa sebelum ni? atau memang ada bawang yg berwarna putih tapi tak ada dalam pasaran malaysia, pada siapa yg tahu info tentang bawang istimewa ni jangan malu2 untuk beri penjelasan di ruang komen kat bawah ni ya.. ok terima kasih buat korang yg sudi mengikuti blog NH ni..

Nasir Hamzah : tiba2 nak bahasakan diri dengan nama NH pulak..  sesuai ker..huhu..

9 ulasan :

Noor berkata...

peliknya..xsangka ada bawang cmni..

nasir hamzah berkata...

ye noor, NH pun tak sangka gak.. tapi itulah keyataannya...

sis92 berkata...

ermm tak penah jumpa lagi setakat ni kat dapur hihi

nasir hamzah berkata...

tulah, NH pun pelik juga.. huhuu

[PCL] berkata...

kira mcm bawang albino lah ! ...keh 28x.

nasir hamzah berkata...

hehe, albino? maksudnya bawang yg berpenyakit bertukar putih.. kui29x

NAL berkata...

pelik juga..btw NH memang sesuai..

nasir hamzah berkata...

hehe thanks Nal..

Anuar berkata...

Salam semua. saya pun ada sebiji bawang besar yang berwarna putih itu.puas saya selidik mana asalnya tapi tak berjaya. pada meraka yang faham akan jawapannya boleh lah bkongsi dgn saya ya.

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..