Jumaat, 11 Mei 2012

SUBAHANALLAH: Muncul Kalimah ALLAH Di Penyodok Sampah

ASSALAMUALAIKUM

Firman Allah :
Dialah yang memperlihatkan kepada kamu kilat, untuk menimbulkan ketakutan dan keinginan dan Dialah yang menyusun awan yang berat.

Dan bertasbihlah petir dengan memujiNya, dan malaikat pun lantaran takut kepadaNYa, dan Dia kirimkan halilintar (kilat) dan Dialah timpakan kepada barangsiapa yang Dia kehendaki, namun mereka masih membantah tentang Allah, padahal Dia adalah sangat pedih siksaan.


(Surah Ar Ra’ad :12-13)



Kalimah Allah muncul dipenyodok sampah setelah disambar petir 

Sebuah penyodok sampah milik Emi Fajareni 48′ berasal dari Mojokerto, Indonesia telah menggemparkan warga setempat. Ini kerana, telah muncul menyerupai kalimah Allah setelah di sambar petir.


Kejadian berlaku pada petang 14/2/2012 di mana ketika itu hujan sangat lebat dengan kilat sabung menyabung.. Emi ketika itu ingin membuang air dan tidak semena-mena petir menyambar penyodok sampah yg di letakkan di kawasan depan rumah beliau.. 


Terkejut, Emi terus sahaja mengarahkan anak-anaknya masuk ke dalam rumah.. Setelah hujan dan kilat beransur reda, Emi telah pergi ke kawasan di mana petir menyambar sebentar tadi…


Alangkah terkejutnya dia bila mendapati terdapat kalimah Allah yg muncul di penyodok sampah tersebut. cerita ini pantas merebak ke seluruh kampung dan rumahnya menjadi tumpuan…


”Tanda kekuasaan Allah” itulah yg di katakan rata2 penduduk kampung...


Doa Ketika ribut petir




Sumber disni dan disini

3 ulasan :

Muttallif berkata...

Kekuasaan Allah swt tiada yang mampu menandinginya.

Allah swt muncul dalam apa sahaja cara yang kita tidak pernah jangkakan. Hanya untuk kita mengingati Dia.

Dayang Deno berkata...

tanda-tanda kekuasaan allah macam-macam.. kat mana2 kita boleh lihat kan..

Cinta Wadina berkata...

kat lengan saya pun ada kalimah ALLAh ni...jadik lepas terkna minyak panas waktu masak..time kulit mengmbung tu x la nmapk sangat..tp bila dah kecut kalimah ALLAH tu kelihatan dan kekal sampai skrg..maha suci ALLAH..

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..