Sabtu, 12 Mei 2012

Sambutan Hari Ibu, Boleh Ke Orang Islam Meraikannya?

ASSALAMUALAIKUM...


Apa kbr korang semua? semoga sihat lah hendaknya. Entry Hari ni Nh nak kongsi pada korang berkenaan sambutan hari ibu yg bakal berlangsung pada 13 Mei ini.


Tentu korang dah sediakan hadiah untuk di berikan pada ibu korang. hadiah apalah tu agaknya yer? untung ibu korang dapat anak mcm korang semua..


Tapi! ha ada tapi ni, sebelum korang nak meraikan hari ibu ni cuba korang tonton dulu video ulasan Ustaz Azhar Idrus mengenai boleh ke kita sebagai umat Islam meraikan hari Ibu?? saksikan video di bawah ini dulu..


 video dari ustaz azhar idrus




Ok dah tengok, Nh pun baru je tahu perkara ni.. yelah sebelum ni takda pun nak ambil tahu, pastu Nh dah fikir nak buat satu entry pasal sambutan hari ibu ni siaplah dgn madah-madah bagai. tapi bila terbaca satu sumber ni, baru Nh tahu yg hari ibu ni bukan untuk di raikan oleh umat Islam..


Oklah Nh minta maaf jika ada yg tersinggung dengan entry Nh ni, yelah mana tidaknya korang semua dah beli hadiah mahal-mahal, last-last baca entry ni.. dah terbantut korang nak bagi hadiah kat ibu korang.. takpe korang bagi kat Nh pun boleh. heheh.. gurau.. korang bg jelah hadiah tu pada ibu korang tapi ingat pemberian tu bukan kerana hari ibu hokeh..


Nh: Lepas ni tak payah tunggu hari ibu bagai. ada rezeki terus je bagi hadiah kat ibu tercinta..

5 ulasan :

Muttallif berkata...

Kalau bijak pandai sudah mengatakan begitu. Adalah lebih baik untuk kita memikirkan semula perlakuan kita.

Saya pun baru tahu yang sambutan hari ibu tidak boleh dalam islam.

nasir hamzah berkata...

btl talif. nh pun bru tahu gak. tanpa sedar kita dah terikut2 dgn mereka.. mdh2han Allah ampuni kita.

deno berkata...

thanks for share NH! :)

Masha Meisters berkata...

tengs NH.....
Masha ada jugak terbaca kat status sorang sahabat kat Fb pg td.....
akhirnyer dah terjawab.....alhamdulillah!
elok jika kita muhasabah diri kita.....
tengs lot..lot..

Boni JLL3 berkata...

betul gak tu.rasanya tak perlu tunggu hari ibu untuk hadiahkan sesuatu..bila2 pun boleh jika ada rezeki..

PERHATIAN

Cerita hantu dan kisah-kisah seram di Blog Nasir Hamzah ini adalah sekadar hiburan semata-mata. Penulis blog tidak menggalakkan kepercayaan kepada tahyul dan khurafat. Anggaplah kisah-kisah seram ini sekadar hiburan untuk anda semua.. Ribuan terima kasih diatas sokongan yg anda berikan. Sila berkunjung kembali..